התשובה: תלוי ביעדים ובתוצאות שתרצו להשיג… ועל כך במאמר הבא:
חברות רבות משקיעות תקציבים נכבדים בתערוכות ובכנסים לחשיפה ולהצגת המוצרים והשירותים אותם הם משווקים ללקוחות פוטנציאלים. קיום תערוכות נעשה במהלך כל השנה ובכל העולם. כסף רב וזמן יקר מושקעים בתכנון ועיצוב דוכן או ביתן בתערוכה ובשיווק ללקוחות המגיעים אליה. עיקר ההשקעה והמחשבה מוקדש לעיצוב המבנה, לבוש ונראות הנציגים, מוצרי הקד"מ/ גיב אוויז (Give Away), מוצרים לחלוקה ללקוחות שתזכיר את המותג גם בשובם של הלקוחות הביתה. בעזרת התאורה, מבנה הביתן וצבעוניותו, יודגש מגוון המוצרים ויועברו המסרים השיווקיים של המותג, ובכך ימשכו לקוחות פוטנציאלים לבקר ולהתעניין. עיצוב שמשרה אווירה של רעננות תוך שימוש בצבעוניות הנכונה ובמינון הנכון ישוו לביתן מראה של חיות וחיוניות. גם לצבעים ולריהוט יש השפעה בתצוגה של התערוכה לעיתים אף "מקפיצה" ומבליטה את המוצרים החוצה ותופסת את עיני הלקוחות. התאורה, בעיקר לבנה ובזויות שונות תבליט ותמשוך את תשומת לב המבקרים בתערוכה.
ישנן דרכים נוספות לגרום לקהל מבקרים רב ככל האפשר להגיע אל הביתן שלכם. רמז: המפתח!
חשוב לזכור שכאשר משתתפים בתערוכות ובכנסים, מומלץ לבצע מחקר קצר גם על המתחרים שלכם. בדקו באיזה תערוכות המתחרים שלכם מתכוונים להשתתף? אם זו תערוכה בה הם משקיעים משאבים רבים, שקלו אם שווה גם לכם להשקיע במידה דומה.
השתתפות בתערוכה היא עניין יקר, אך הוכח כי השקעה נכונה והכנות מראש יתורגמו לתוצאות מניבות בהמשך – חשיפת המותג או מכירת מוצרים, בהתאם ליעדים שלכם.
לא משנה אם בחרתם להשתתף ולהיות חלק מתערוכות או כנסים בישראל או תערוכות בחו״ל, המפתח להצלחה הוא לבחור את התערוכה הנכונה או הכנס המתאים למפגש עם לקוחותיכם. עסקים מרבים להתייעץ עם מומחים ועם יועצי תערוכות אשר יתאימו ללקוח באופן ספציפי את התערוכה לנושא או לתחום בו הם עוסקים. יועצי תערוכות יכולים להיות השקעה משתלמת, במידה ויש להם הבנה עמוקה בשווקים הרלוונטיים למוצר שלכם.
ישנן בשוק חברות רבות וטובות לבניית הביתנים, לעיצוב ולתכנון הנראות שלכם בשטח, מומלץ להיוועץ עם שתיים מהן לפחות בשלב ההכנות הראשוניות.
תערוכות ומוצרי קידום מכירות
הגיב-אווויז (Give Aways) , המרצ'נדייז, מוצרי הקד"מ, המתנות לחלוקה בתערוכה – הן חלק בלתי נפרד מהתכנון המוקדם שלכם. מתנות לחלוקה המונית או מתנות ללקוחות שמביעים התעניינות ונראה כי אחוזי הסגירה איתם גבוהים? אולי שניהם? לכל אחת מהאופציות, יוגדר תקציב שונה וכמות תואמת לצפי המבקרים.
חשיבות המתנות בתערוכה או בכנס היא גדולה מאוד, בשני מובנים:
1. לצורך משיכת קהל ולקוחות בזמן התערוכה או הכנס – ביתן מלא הוא ביתן שימשוך אליו לקוחות נוספים! בנוסף – זוהי תורת המספרים – יותר מתעניינים ולידים – יותר סגירות!
2. כאשר יחזרו הלקוחות הביתה, הם יהיו עמוסים במידע חדש שאספו. בין כרטיסי הביקור, הקטלוגים ומידע שאספו, הם יזכרו הרבה יותר את המתנות שקיבלו – שימושיות או מוצגות מול עיניהם בבית או במשרד. הכל טוב – רק שיתאים למטרתכם.
לבחירת סוג המתנה חשיבות גדולה במיוחד, שכן אם המתנה תתאים לשפת המותג בנראותה, באופן השימוש שלה, במבנה שלה או עם הרעיון שמעביר המוצר שלכם – רמת הזכירות שלה תהיה הרבה יותר גבוהה ועלות התועלת תהיה שווה הרבה יותר עבורכם.
טעות גדולה היא לשמור את נושא המרצ'נדייז לסוף ההכנות ולשלב שכבר לא נשאר תקציב… טעות גדולה לחלק מוצר "רק כי צריך" אם לא יוביל אתכם לתוצאות.
חברת ה"איש החשוב", מעצבת ומשווקת מוצרים מגוונים הכוללים גם מוצרי קידום מכירות, מרצ'נדייז וגיב-אווי, מוצרים שמובילים לתוצאות בכנסים ובתערוכות.
החברה מתמחה בהתאמת המוצר הנכון בהתאם לסוג התערוכה או הכנס התקציב, הכמות הדרושה לחלוקה אופי קהל הלקוחות שלכם. גם למיקום התערוכה או הכנס חלק בהשפעה על בחירת המוצר, וכל אלו מתווספים לכלל הראשון- במה עוסקת חברתכם ומה המסר הנחוץ לעבור ללקוחות?
לחברה ניסיון רב בכל הקשור לעיצוב המוצר המדויק עבורכם, בביצוע מכל חומר, או בבחירת המוצר המתאים בדיוק בשבילכם, בעלות התועלת הנכונה, ושיוביל לתוצאות המבוקשות.
אם התערוכה או הכנס מתקיימים מעבר לים, חשוב לא פחות להתאים את המוצר למקום החלוקה, מאפייני הלקוחות שיפקדו את הביתן והתרבות שלהם.
לצוות החברה ניסיון רב בשילוח המוצרים לכנסים ותערוכות בחו"ל.
מוזמנים לתאם פגישה באולם התצוגה שלנו ולהתרשם ממגוון מוצרים בתקציבים שונים.
Pingback: מוצרי קד"מ בתערוכות - האיש החשוב | מתנות מקוריות ומוצרי קידום מכירות יחודיים